Мета діяльності психолога:

Психологічна адаптація та соціалізація учнів. Виявлення найбільш актуальних аспектів проблем адаптації учнів до навчання та створення системи спільної роботи педагогічного колективу і батьків для подолання шкільної дезадаптації. Створення умов для формування психічно та соціально зрілої особистості, орієнтованої на розвиток своїх здібностей та на саморозвиток.

Завдання:

- Психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.

- Розвиток особистісних особливостей учнів шляхом сприяння їх соціалізації, розвитку морального виховання, толерантності, профілактики ксенофобії тощо;

- Робота з переселенцями

- Робота з постраждалими від війни

- Підвищення компетентності педагогічних працівників у напрямі надання першої психологічної допомоги

- Приділення великої уваги дітям з особливими освітніми потребами.

- Просвітницька робота щодо розвитку вміння впоратися зі стресом та напругою;

- Організація сприяння адаптивному процесу у 1 та 5 класах;

- Розвиток навичок психологічної небезпеки у Мережі та профілактика суїцидальних нахилів у дітей;

- Психологічна допомога учням 9 та 11 класів

- Психологічна підготовка випускників до зовнішнього незалежного оцінювання;

2024-2025 навчальний рік

Річний план роботи

Години спілкування І семестр



План роботи практичного психолога на 2023-24 н.р.

План роботи практичного психолога на 2022-2023 н.р.

№ з\п Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Термін проведення Цільова група/аудиторія Відмітка про виконання
Діагностика
1.1 Діагностика адаптованості першокласників до навчання у школі. (Опитувальник адаптації дитини до школи Ковальової-Тарасенко, методика «Будиночки», проективна методика «Школа звірів». Індивідуальна діагностика: тест тривожності Темпл-Дорки-Аммен, анкета гіперактивності Калити, проективна методика «Неіснуюча тварина».) Анкетування батьків та вчителів. Жовтень - грудень березень (повторно) учні 1-х класів Батьки 1 класу, класний керівник
1.2 Діагностика адаптованості п'ятикласників при переході до основної школи. Вересень-листопад січень-лютий (повторно) учні 5-х класів
1.3 Діагностика адаптованості учнів 10-го класу:т ї - методика визначення особистісної адаптованості школярів (А. В. Фурман) - дослідження мікроклімату та структури взаємовідносин у класному колективі (соціометрія) Дж. Морено листопад березень (за потребою) учні 10 класів
1.4 Діагностика суїцидальних нахилів. Протягом року Учні 7-11-х класів
1.5 Проведення діагностичного мінімуму в 4-му класі: - діагностика рівня тривожності (Філіпса); - статус у колективі, характерні риси взаємин з однолітками (соціометрія); Дж. Морено - відвідування уроків з метою вивчення ставлення вчителя до учнів, стилю проведення уроків і впливу цих факторів на засвоєння навчального матеріалу Травень учні 4-х класів
1.6 Спостереження за мікрокліматом у класному колективі Протягом року Обдаровані діти
1.7 Соціометричні дослідження класу. Жовтень Учні 5-7 класів
1.8 Дослідження дітей «групи ризику»: - Гіперактивність - Агресивність - Тривожність Дітей з девіантною поведінкою. Перше півріччя Учні 1-5 класів
1.9 Діагностика здобувачів освіти, батьків, вчителів згідно запитам. Протягом року Учні, батьки, педагоги
1.10 Дослідження сфери сімейних взаємин у родинах учнів. Протягом року Учні 1-11 класів
2 Профілактика
2.1 Профілактика булінгу «Стоп булінг» Вересень-жовтень Учні 1-11 класів
2.2 Профілактика шкідливих звичок та формування навичок здорового способу життя Жовтень - листопад Учні 1-11 класів
2.3 Акція «16 днів проти насильства» Листопад-грудень учні, батьки, педагоги
2.4 Тематичні заходи «СНІД! Не залишимося байдужими!» Листопад учні, педагоги
2.5 Профілактика конфліктних ситуацій «учень-учень», «учень-батьки», «учень-вчитель», «учитель-батьки» Протягом року учні 1-11 класів
2.6 Профілактика відхилень поведінки, ведення картотеки «важких» підлітків, індивідуальна робота з ними. Протягом року Важковиховувані учні
3 Корекція
3.1 Проведення індивідуальних та групових занять з учнями початкових класів, спрямованих на розвиток пізнавальних процесів. З листопада Учні 1-х класів
3.2 Корекційна робота із учнями 1 класу, що мають ознаки шкільної дезадаптації. Жовтень-листопад Учні 1-х класів
3.3 Тренінгові заняття для зняття втоми та напруги серед педагогічного колективу. Протягом року Педагоги
3.4 Проведення групових та індивідуальних занять для профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Лютий-березень Учні «групи ризику»
3.5 Корекція „важких дітей". Тренінги „Я бажаю змінитись" Н.П.Амеліна, «Робота з підлітками девіантної поведінки» О.Нечипоренко, «Робота з підлітками групи ризику» Толстих Л., Корекційна тренінгова програма "Самовдосконалення" Мізерна О. Протягом року Учні «групи ризику»
3.6 Підвищення стійкості до переживання наслідків стресу школярами після психотравмувальних подій , корекційно-розвиткова програма «Безпечний простір» Протягом року Учні 1-11 класів
3.7 Корекція згідно із запитаннями. Протягом року Учні 1-11 класів
5. Консультування
5.1 Індивідуальне та групове консультування за результатами діагностики. Проведення онлайн-консультувань протягом року за потребою учні, батьки, вчителі
5.2 Консультація педагогів з питань: - психологічна допомога та емоційна підтримка учнів; - робота з переселенцями - проблеми у адаптації учнів 1-5-х класів; - проблеми у навчанні і вихованні «важких» дітей; - становище дітей "груп ризику"; - робота з дітьми, що мають низький соціометричний статус; - результати діагностики учнів; - поради до проведення класних годин та батьківських зборів; - допомога у професійному самовдосконаленні Протягом року. Педагоги, учні
5.3 Консультація учнів з питань: - психологічна підтримка - тривожність - відносини з ровесниками; - відносини з протилежною статтю; - відносини з вчителями; - вибір майбутньої професії; - проблеми особистісного зростання; - результати власної діагностики; Протягом року. Учні 1-11 класів
5.4 Консультації «важких» учнів, учнів шкільного обліку, «груп ризику» про норми поведінки, неприпустимість дисциплінарних порушень тощо Протягом року Учні «групи ризику»
5.5 Консультація батьків, щодо питань: -спілкування з дітьми, нормалізація відносин; -проблеми у поведінці дітей; -проблеми у навчанні дітей; -результати діагностики дітей; -особисті проблеми батьків Протягом року Батьки
5.6 Консультації дітей – вимушених переселенців, дітей, постраждалих унаслідок військових дій та їх батьків щодо розвитку самооцінки, соціалізації, розвитку товариськості за потребою Діти, батьки
5.7 Консультації дітей з особливими освітніми потребами щодо розвитку упевненості, самооцінки, самоконтролю, позитивного світосприймання. За потребою Учні
6. Просвіта
6.1 – інформування з проблем торгівлі людьми; – інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні; – формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей; Протягом року Учасники навчально-виховного процесу
6.2 Ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічно допомоги учасникам освітнього процесу та запровадження «Психологічної хвилинки» під час уроків; Вересень Педагоги
6.3 Виступи на батьківських зборах: Знайомство з психологічною службою. Перехід до середньої школи: адаптація; Проблеми адаптації 1-х, 5-х класів; Особливості сучасних підлітків: криза 13 р; Особливості сучасних підлітків: небезпека суїциду; Як допомогти дітям з вибором професії; Професійне майбутнє дітей; Підготовка випускників до іспитів та ЗНО; Готовність до школи Інші виступи перед батьками Протягом року За запитом Батьки 1–11 класів
6.4 Виступи на класних годинах: - Знайомство з психологічною службою - Особливості підліткового віку - Підготовка випускників до іспитів та ЗНО Вересень Березень Квітень 1 кл. 7 кл. 9,11 кл.
6.5 Виступи на педагогічних радах (за планом роботи педрад).Підготовка буклетів, пам’яток тощо за планом Педагоги
6.6 Інші виступи за запитом
6.7 Дистанційна робота: - розміщення матеріалів на сайті школи ; - онлайн консультування, бесіди. в умовах карантину Батьки, вчителі, учні
6.8 Тренінги по зняттю напруги у педагогів. Протягом року Педагоги
7. Організаційно – методична робота
7.1 Складання плану роботи практичного психолога на 2022-2023 навчальний рік. Вересень Кабінет психолога
7.2 Щоденне оформлення документації. Щоденно Кабінет психолога
7.3 Робота з методичною літературою. Щосереди Практичний психолог
7.4 Системне поповнення кабінету необхідними матеріалами. Протягом року Практичний психолог
7.5 Складання та поповнення банку даних психодіагностичних методик. Протягом року Практичний психолог
7.6 Створення та оновлення стендів соціально-психологічної служби Протягом року Практичний психолог
7.7 Зв’язки з громадськістю: - відвідування учнів вдома, бесіди з батьками. - відвідування батьків за місцем роботи - взаємодія з органами виконавчої влади та громадським самоврядуванням - співпраця з медпрацівниками. Протягом року при необхідності Психологічна служба
Кiлькiсть переглядiв: 543

Коментарi